sliderp

De Werkwijze

Turksma & Partners werkt met Mental Preference

Onze aanpak van marketing, reclame en communicatie berust op een wetenschappelijke benadering van de doelgroep. De methodiek van de Mental Preference van Bouke Schöne, gebaseerd op het Whole Brain Concept van Ned Herrmann.

Mental Preference gaat uit van een viertal denkstijlen. Bij elke denkstijl horen beslissingsmotieven, en mensen zijn in meer of mindere mate in deze denkstijlen in te delen. Wie de denkstijl van zijn doelgroep weet, weet waarop beslissingen worden genomen en kan daar de boodschap op aanpassen. Zo wordt communicatie effectiever.

Analyserend

1Analyserend

Creatief

4Creatief

Praktisch

2Praktisch

Empatisch

3Empatisch

Een voorbeeld uit onze praktijk

Een wereldwijde organisatie op het gebied van mobiele telefonie zocht voor haar ontwikkelafdeling nieuw talent. Jonge technici om nieuwe toepassingen te bedenken. Na 11 maanden adverteren waren er nauwelijks kandidaten.

Turksma & Partners nam de afdeling en de doelgroep onder de loep en kwam tot de ontdekking dat vooral die wereldwijde bekendheid, bij jong afgestudeerden afschrikkend werkte. Ze durfden niet te solliciteren. Hier zijn we mee aan de slag gegaan en na 5 maanden waren alle functies ingevuld. Een volledige beschrijving van deze case is op aanvraag beschikbaar.

Voor de hand liggende claims, kunnen dus compleet verkeerd uitpakken. Daarom is het begrijpen van de doelgroep zo belangrijk. En als de doelgroep breder is dan jonge technici, kun je de boodschap aanpassen. Waarom voor iedereen dezelfde claims op je verpakking plaatsen? Bij Volvic hebben ze er wel 6 bedacht. 6 verschillende claims die allemaal slaan op hetzelfde water, maar niet op dezelfde mensen.

Ook benieuwd wat een andere kijk op uw doelgroepen voor effect kan hebben? Bel ons voor een verfrissende afspraak.


banner

Uw naam (*)

Uw email (*)

Telefoonnummer (*)

Uw bericht

captcha